fredag 1 juli 2011

Nya trädgårdupptäckter

Fint väder innebär fixande och röjande i trädgården. 
Just nu röjer vi för fullt, många träd har vi sågat ner och de träd vi låtit stå kvar så har vissa fått sig en ny frisyr. Utom de träd som bär frukt de träder friseras om först efter fruktskörden. 

Men i vårt röjande har nya upptäckter gjorts. Hur vi kunnat missa detta är för vissa kanske konstigt men som de trädgårdsrookierna som vi är så är det inte alltid så lätt...

ett träd kan så lätt bara vara ett träd.

Något jag verkligen älskar är min mosters man Jans Fläderblomssaft. Åh så god den är, och då min moster och hennes man vet hur mycket jag älskar denna dryck så gav dom mig denna buske. En härlig fläderblomsbuske. Döm om min lycka då jag såg att den skulle blomma redan detta året så utsikterna över en liten sats med egen fläderblomssaft såg ljus ut. 

 Men så nu till vår upptäckt. På trädgården står dessa två träd
 Och nyligen har sådana här blommor börjat synas på träden
 Gissa vad de liknar

Jo fläderblomsbuskens

Ja så man kan säga att i år kan jag göra en massa massa fläderbloms-saft.

Mumma

Måste även visa bilder på denna skönhet

Visst är hon vacker.

Önskar er alla en ljuvlig fredag och snart kommer jag ställa till med ett flädersafts-kalas dit ni alla är inbjudna;)
Annie

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...