fredag 1 juni 2012

En traderahora javisst

De flesta som känner mig vet ju min enorma fascination för loppmarknader av alla de slag. Går man på många loppisar och är en shopoholic så blir det lätt att man kommer hem med mer saker än vad man har plast med. Rensning och röjning blir ett krav från Mr D. Endel fynd behålls och byts ut mot andra medan andra fynd hamnar direkt i tradera skåpet. 

Att sälja och köpa på Tradera är verkligen roligt och spännande och det bästa av allt är att man kan följa alla sina köp/säljar saker via en app på mobilen. Så borta är den tiden då man var bunden till datorn för nu kan du övervaka dina tradera annonser och få en påminnelse när de är en timme kvar innan de går ut. Hur smart som helst. 

Så nu har jag än en gång lagt ut lite kära saker på auktion. 


 Denna ljuvliga djupa tallrik från Rörstrand med namnet Säter är så välbevarad och motivet är ett sådant som man kan stirra på i evigheter och fantisera om. Tyvärr har ju beslutet tagits om att vi ska ha massa blått porslin och rött är ju inte blått så ut till försäljning med förhoppning att den kommer till en ägare som uppskattar den lika mycket som jag gjort. 


 Dessa söta kryddburkar har jag också lagt ut. Har ju redan köpt in kryddburkar i blått och vitt så dessa måste tyvärr sorteras bort. Tycker de är coola då de är genomskinliga och etiketterna går i silver/vitt och svart. Ser framför mig att de hamnar som en detalj i ett modernt industri kök. Tror de hade passat utmärkt där. 




Åh har svårt att skilja mig från denna vackra sak. Ett servett ställ är det nog från början men visst kan man förvara andra saker så som vacker spets, vackra vykort, vackra brev eller som hållare åt en lite bok eller ett fotografi. Ja användningsområderna är oändlig för denna vackra fjäril. Endel av mig önskar att den blir osåld för då kan jag ju med gott samvete behålla den;) 



Denna vackra bricka söker också nytt hem. Om det är något jag handlar mycket av på loppis så är det just brickor. Anledning... man kan göra så mycket med vackra silverbrickor. De är perfekta för att samla vackra ting på och bara ha stående som ett vackert stilleben. Här har vi dem både som ljusbricka, samling åt mitt satin-hand set, och i köket finns en med lite torkade blommor på. Ja brickor kan man inte få för många av, trodde jag, tills jag räknade mina och insåg att det kunde man visst det;) Så denna härliga bricka ligger också ute på tradera. 

Jag har flera annonser liggandes ute, både gamla saker och lite barnartiklar. Ni kan komma till alla mina annonser om ni klickar här. Det är en befrielse att rensa och röja och kan man sedan tjäna en liten slant på det med så är ju alltid det roligt;) 

Nu önskar jag alla som hittar hit en härlig inledning på Juni. Denna dagen ska som alla andra fredagar handla om städning och Taco samt lets dance ikväll. Härliga fredagar, ljuvliga fredagar... 

Annie

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...